Відкриті лекції (1 семестр 2025-2026 н.р.)

 13 листопада 2025 р. завідувач кафедри української та іноземної філології, к.філол.н., доц. Філіпенко Ольга Іванівна  провела відкриту лекцію на тему: «Мовні засоби української наукової мови» (освітн. компонент «Українська та іноземна мови для академічних цілей», гр. А1-281(а), А1-075(а), А1-133(а), А1-051(а), А1-174(а), А1-144(а), А1-183(а), А1-142(а), А1-181(а). На відкритій лекції було розглянуто такі питання: Засоби милозвучності української мови. Лексичні особливості наукової мови. Абревіатури в наукових дослідженнях. Лектор зауважила про важливість для здобувачів вищої освіти опанувати специфіку академічного письма та усного спілкування в науковій сфері: формує навички логічного викладу думок, правильно використовувати  термінологію та наукову фразеологію.

Проф. Купріна Н.М., проф. Віват Г.І. та інші запрошені викладачі зазначили, що заняття проведено на високому  рівні; правильно підібрано методику проведення відкритої лекції. Навчальна мета лекції знаходиться у прямій залежності від освітньо-наукової програми здобувачів вищої освіти. На занятті було дотримано принцип активізації пізнавальної діяльності студентів;  принцип науковості; принцип систематичності й послідовності; принцип наочності тощо.

18 листопада 2025 р. доцент кафедри української та іноземної філології, к.пед.н., доц. Вереітіна Ірина Анатоліївна провела відкриту лекцію на тему: Основні правила академічного письма (освітн. Компонент «Професійно-наукова мова» гр. ЕМ-581(а), ЕМ-582(а), ЕМ-584(а), Тм-511(а), ТТП-54(а), ФЕБ-501(а), ФЕБ-511(а). Лектор наголосила, що знання правил академічного письма допоможуть здобувачам вищої освіти сформувати  навички критичного мислення, об’єктивного викладу думок, розвитку власної аргументації, дотримання етики та довіри до наукових робіт, що є фундаментом для успішного навчання та подальшої професійної діяльності, адже це не просто мова, а спосіб мислення та спілкування в науковій спільноті. На занятті було розглянуто такі питання: 1.Поняття «академічний текст» у науці. 2. Ознаки академічного дискурсу. 3. Єдність організації тексту і принцип тріади. 4. Моделі академічного тексту Гамбургер-модель. 5. Центральна модель базового академічного письма. 6. Основні етапи породження академічного тексту. 7. Функціонально-смислові форми академічного тексту.

Проф. Віват Г.І., доц. Попель О.В., доц. Машарова Я.В. та інші присутні викладачі підкреслили важливість впровадження інноваційної науково-дослідної діяльності для студентів, адже це формує вміння виражати свої думки на письмі англійською мовою, використовуючи різні жанри академічного письма (наукова стаття, реферат, анотація, есе), поглиблює навички вільного застосування іншомовної лексики, мовних кліше та граматичних структур. Доц. Вереітіна І.А. під час проведення лекції використовувала методи проведення лекції, які охоплюють як традиційні підходи (послідовне викладення, повторення, підсумовування), так і активні методи (лекції-дискусії з використанням мультимедіа). Була відзначена висока теоретична підготовка лектора,  вільне володіння навчальним матеріалом.

1 відкриті лекції     2 відкриті лекції     3 відкриті лекції

 

5 відкриті лекції     6 відкриті лекції      7 відк. лекції